dimecres, 10 de setembre del 2008

FÒRUM PER A L’ELABORACIÓ DEL LLIBRE BLANC DE PAIPORTA

Desenvolupament de la proposta.


Introducció

L’article 41 del Reglament de Participació Ciutadana de Paiporta crea el Consell Director de Poble que atén a la següent definició:

“El Consell Director del Poble es configura com un òrgan consultiu i del govern del poble de Paiporta, la missió fonamental del qual és la d’oferir un espai de pensament estratègic per a la gestió dels assumptes públics del poble. Aquest òrgan té com a meta fonamental establir la visió d’èxit per al futur de Paiporta i desenvolupar una perspectiva de pensament estratègic que oriente i servisca de suport a la gestió dels principals temes i assumptes públics del poble.

El Consell Director del Poble es constituïx també com un òrgan de participació ampli, plural, en una esfera pública de discussió sobre el poble i el seu futur.”

L’objectiu del Fòrum és l’elaboració del document o llibre blanc de Paiporta que haurà de ser la base sobre la qual –amb els estudis monogràfics necessaris i els dictàmens dels experts que calga- el Consell Director del Poble desplegarà els plantejaments de caràcter estratègic, orientarà i servirà de suport per a la gestió dels principals temes i assumptes de Paiporta.

Aquest document haurà d’analitzar i quantificar els distints assumptes d’interès col·lectiu del nostre poble: educació, salut, activitat econòmica –agricultura, indústria, serveis, comerç-, dinàmica de la població, immigració, assistència social, urbanisme, medi ambient, habitatge, barris, cultura, joventut, equipaments, etc.

Funcionament

El Fòrum podria funcionar amb una Assemblea, amb una Presidència i una Secretaria, i tantes Comissions de Treball com es creguera convenient, coordinades totes per un Comitè de Coordinació que faria de pont entre l’Assemblea i el propi Ajuntament de Paiporta.

La nostra proposta per al funcionament del fòrum és la creació de dos grans comissions de treball o àrees temàtiques, de les quals penjaran totes les subcomissions necessàries, tant per aprofitar els coneixements sectorials d’algunes persones, com per a facilitar el treball en nuclis de persones més reduïts:

· Econòmica, on s’englobaran els temes d’economia, d’hisenda, d’urbanisme, de integració en les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en l’administració local, de serveis.
· Social, on s’englobaran els temes d’educació, de cultura, d’acció social, de participació.

Els responsables d’aquestes dos grans àrees o comissions, per a assegurar la interrelació en els enfocaments dels treballs, adquireixen conjuntament la condició de Comitè de Coordinació. La Comissió de Coordinació retrà periòdicament informe escrit dels seus treballs a l’Assemblea del Fòrum.

La composició de les comissions de treball s’haurà de conformar amb un nombre de persones que afavorixca l’agilitat del treball i les discussions. Les persones que les composen hauran d’assumir una responsabilitat de treball, un mínim de coneixement dels temes i un compromís de comunicació amb la resta dels components.

Caldrà establir un calendari de reunions mensual, convocades amb ordre del dia i amb suficient antelació per a que les aportacions es puguen fer abans de les reunions i ser conegudes per tothom.

La nostra proposta de treball és establir una sèrie d’obligacions i deures que ha d’acomplir tothom que vulga participar, per tal d’agilitzar l’elaboració dels documents. Per la qual cosa cal entrar en certes normes generals de funcionament. Per la nostra banda proposem les següents:

· L’ordre del dia ha de ser clar i concís, informat amb temps suficient per a que es puguen fer aportacions per escrit abans de la reunió.

· Les informacions, les novetats i les preguntes sobre els temes objecte de la reunió o altres temes relacionats es procurarà formular i informar per escrit abans de la mateixa.

· Cal establir un canal de comunicació per a la transmissió immediata a tots els participants de les aportacions i les informacions. Tothom ha d’estar plenament informat.

· S’haurà d’anomenar un moderador/a permanent de les reunions.

· S’haurà d’anomenar un secretari/a permanent, per tal de portar les actes de les reunions i les actualitzacions de documents, així com el lliurament de les convocatòries i la transmissió de la informació.

· Les intervencions en les reunions s’hauran de cenyir al punt que s’estiga tractant i tindre una duració prèviament establerta.

· Cada subcomissió establirà les seues normes internes de funcionament en temes fora del que s’estableix de forma general, però amb l’obligació d’informar periòdicament de l’estat dels treballs enllestits.